יזמים מצליחים חושבים אחרת, פועלים אחרת, לכן הם גם מצליחים אחרת. זה כמובן נכון גם לגבי ניהול הזמן שלהם, שעליו אני רוצה לדבר אתכם היום, כדי לעזור לכם - בניהול הזמן שלכם !

היום אני רוצה לנפץ מוסכמה שקשורה בניהול זמן.מוסכמה שכולם שלמים איתה למרות שהיא לא נכונה, מוסכמה שלא מקדמת אותנו, אלא לוקחת אותנו אחורה, המוסכמה היא : זמן הוא חיוני לביצוע מצוין של משימות  ! 

רגע, הזמן לא חיוני ?! לא חשוב ?!
את התשובה לשאלה נבין מתוך הבנת הקשר בין כמות הזמן לאיכות ביצוע המשימות. לכאורה הקשר ברור - ככל שיש לי יותר זמן, התוצאות שלי טובות יותר, יש לי יותר זמן להכנות, בדיקות, קבלת החלטות. אבל מסתבר - שבמציאות המצב הוא הפוך ! 

 מי עושה את המשימות שלך ?
מי שעושה את המשימות שלך זה לא אתה, זה המוח שלך. מוח שיש לו מידע מצד אחד וזמן מהצד השני. המוח מנסה לעבור על כל המידע במשך הזמן שיש לו, לפני שהוא מגבש תשובה. 

בזמנו אמר מישהו חכם, מה שמחקרים רבים הוכיחו :
המוח תמיד מנצל את כול הזמן שיש לו !

כלומר, לא משנה כמה הבעיה היא פשוטה, המוח ייקח את כול הזמן שתתן לו. לכן הזמן, הוא הנתון הכי חשוב. 

אני לא יכול לצמצם את כמות המידע שיש לי בראש, לכן אני חייב להפעיל לחץ על המוח, על ידי צמצום הזמן שיש לי. המוח יראה שאין זמן, לכן ימהר לקבל החלטות ולהוביל אותי הלאה.

הזמן עובד הפוך !
מסתבר שהמחסור בזמן, (לא עודף זמן ! ) הופך ליתרון העצום של המוח. כשאין למוח זמן, הוא "טס" מיידית רק לחומרים החשובים, לא מתלבט בין אפשריות שאינן רלוונטיות, מחליט מהר ונותן תשובה הכי טובה שהוא יכול, בזמן הכי קצר שיש לו.

המציאות מוכיחה ש...
גדולי ההישגים בעולם הושגו תחת זמן מאד קצר, בנסיבות שאילצו את המעורבים לפעול באפס זמן. גם אתה בודאי זוכר, שבזמן מצומצם השגת תוצאות מדהימות : בצבא, בלימודים, בעסקים, במשא ומתן.  

מה צריך לעשות כדי ליצור תוצאות מדהימות ?!

1. אל תחפש עוד זמן - זמן הוא משאב מוגבל תמיד. אף פעם לא יהיה לך מספיק ממנו. אתה חייב לפעול תמיד, בזמן מינימאלי. אל תשכח - עודף זמן הוא אויב !

2.  שכנע את המוח שהמשימה חשובה - השכנוע הזה הוא קריטי. בלעדיו כלום לא יקרה. אבל מצד שני,אם הבעיה באמת חשובה, המוח כבר מבין את זה, לכן זה קל.

3. שכנע את המוח שאין לך זמן - זה הנושא החשוב ביותר. במצב הזה, אתה לא צריך לקצר את הזמנים שלך (זה גם די קשה למען האמת), אתה פשוט צריך להתחייב לעמידה בזמנים מול צד ג'. צד שאתה מעריך, צד שמחייב אותך, צד שתפיסתך בעיניו חשובה לך !

בכפוף לשלושת התנאים הללו, המוח יסרוק בצורה מהירה את המידע שיש לו, ינפה החוצה את מה שלא חשוב, יוביל אותך לתוצאות מצוינות וייתן לך זמן לכל הדברים החשובים האחרים.  




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.