שאלה מצוינת שלאחרונה יצא לי לבחון אותה בהרצאה מדהימה שעסקה בנושא הזה. 

המרצה, צעירה ומרשימה, מתחילה את ההרצאה בשאלה הפשוטה : אם אתה היית הסופר, איך היית ממשיך את סיפור חייך מכאן ? 

היא מספרת על חייה, איך בגיל 19 היא חלתה, באופן בלתי צפוי, בדלקת קרום מוח קשה שצמצמה את סיכויה לשרוד לכדי 2% בלבד. במהלך אשפוזה היא אבדה חלקים חשובים וחיוניים מגופה, לרבות את השמיעה באחת האוזניים וגם את שתי רגליה.  
אך המשבר האמיתי החל כאשר היא ראתה את מה שאמור להיות רגליה עתה והלאה – שתי פסי מתכת קרים ונוקשים, שהציפו בה הרבה כאב, סבל ושאלה חשובה : איך כך תוכל לחיות את חייה, לטייל, לגלוש על שלג, לראות עולם ?! 

אבל בימים ההם – ימים של משבר עמוק – היא גם גילתה את האמת על מה שקודם נראה לה מגבלה. היא גילתה שהגבולות בחיים אכן יכולים לבלום אותך אך גם יכולים להפוך אותך לסופר יצירתי. 

היא הבינה שמעתה החיים שלה יהיו רק מה שהיא תרצה, כי היא המחליטה היחידה אם להישאר במיטה כמוגבלת או לצאת לעולם כחזקה יותר. במשך תקופה ארוכה היא לא מצאה את הרגליים התותבות הנכונות, אבל היא לא ויתרה. אחרי שנה של חיפוש, היא המציאה את מה שהיא צריכה – וכך בגיל 21 היו לה רגליים שאתם היא שבה לחיים, בצורה אמיצה ונחושה. 

היא נסעה בעולם ועזרה לאלפי אנשים במצבה. היא החלה לעשות את כול מה שהיא חלמה עליו, והיא גם חזרה לגלוש בשלג כמו שהיא תמיד רצתה והפכה למרבית התדהמה לאלופת העולם – במשך שנתיים ברציפות – בגלישת שלג !  

היא לא שוכחת לציין שהמחלה שלה לא הפכה אותה לאדם נכה כי אם להיפך. המחלה שלה רק קירבה אותם לגבולות היכולת שלה, לשאלה האמיתית שמפעילה את הדמיון ומאפשרת למוח לשרטט לנו דרכים חדשות – על איך אני ממשיכה הלאה ? 

את דבריה היא סיימה באמירה אמיצה ומרשימה – אסור לראות במגבלות שלנו את הדבר שמגביל אותנו אלא עלינו לראות בהן נקודות התחלה, לפריצת דרך אמיתית להשגת כל דבר שאי פעם רצינו ! 

הסיפור המופלא הזה ריגש אותי מאד, כי הוא הוכיח לי שוב – שאם אנחנו רוצים מספיק, אם אנחנו נחושים מספיק, נוכל לעשות כל מה שאנחנו רוצים, בלי להרים ידיים לרגע !  

איך אנחנו קשורים לסיפור המרתק הזה ? 
אנחנו קשורים אליו בצורה הדוקה, כי הרמות ידיים קיימות בכל תחום בחיינו, האישיים וגם העסקיים. לסיום אני יכול לאמור לכם בביטחון מלא – חפשו אנשים כמוה, זכרו את שהם עברו, וכך גם הכוח המדהים שלהם – ימלא גם אתכם !     

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.