כל מי שעובד איתי כבר יודע, שהצלחה בעולם העסקי לא מתחילה בכלים עסקיים,  אלא מתחילה תמיד – ביזם. בעולם המנטאלי של היזם, באפקטיביות שלו, ביכולת שלו להבין את הלקוח בצורה טובה יותר מהלקוח עצמו, ובעוד יכולת חשובה מאד : יכולת לטעות ולקום, כל פעם מחדש, כדי להמשיך הלאה. לכן אני רוצה לדבר אתכם היום, על טעות כזאת שבנתה אימפריה כלכלית עצומה.

איך המוצר נוצר 
נתחיל עם סיפור ההמצאה של המוצר, ההמצאה של העוגיות המפורסמות בעולם כולו, עוגיות השוקולד צ'יפס של נסטלה. האגדות מספקות כמה גרסאות שונות. אספר כאן את כולן בקצרה. מי שרוצה לדעת יותר ימצא הסברים רבים ברשת. הגרסה הראשונה טוענת כי האופה (המצליחה והמפורסמת) רות וייקפילד הכניסה לעוגיות שוקולד שהיה אמור להתמוסס וזה לא קרה, גרסה שנייה אומרת שהשוקולד הגיע לעוגיות בטעות, והגרסה השלישית בכלל מדברת על שיפור בעוגיות, שלא הלך כפי שתוכנן.  לא משנה איזה היא הגרסה הנכונה, לנו ברור שמשהו השתבש בדרך ויצר בטעות את העוגיות המפורסמות. עוגיות שזכו להצלחה גדולה שהובילה את חברת נסטלה לרכוש את המוצר ולהפוך אותו לאייקון אפייה אמריקאי. 

טעויות מצליחות ? 
לצד הטעות בהכנת העוגיות, אני יכול לספר לכם גם על המון טעויות שיצרו מוצרים מצליחים בתחומים אחרים, להתחיל בסבון רגיל שעקב טעות הפך לסבון עם בועות אוויר בפנים ולסיים בדבק מגע שיצא חלש מדי שהפך לפס הדבקה שכולנו מכירים בפתקיות שולחן נדבקות.

מה המסקנה ?! 
המסקנה היא שטעויות קורות כול הזמן, ואז יש לך שתי דרכים להסתכל עליהן.  הדרך הראשונה היא : להצטער על הטעות, להתבייש בה, לשכוח ממנה ולהמשיך הלאה. הדרך השנייה היא : ללמוד מהטעות, לתת לעצמנו סיכוי לראות אותה אחרת, בלי להתבייש, בלי לברוח. לנסות לחשוב על הטעות כהזדמנות. כי הניסיון מוכיח שטעויות משפרות (גם בלי להתכוון מראש) תהליכים קיימים ויוצרות פריצות דרך לא מתוכננות.


לכן :
אם במקרה נכשלת, נצל את זה כהזדמנות. 
מבריחה מטעות איש לא ירוויח, מלימוד תרוויח גם אתה וגם הלקוחות שלך !
 


לסיכום 
אני מזמין אותך לרשום לפניך שלוש טעויות שעשית בעסק ולצידן לכתוב איך הגבת :
- האם ברחת מהן,
- האם למדת מהן,
- האם הן גרמו לך לעשות שינוי,
- האם הפקת מהן לקחים לעתיד. 

אל תשכח, אף פעם לא מאוחר לשנות !




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.