מה יש לחברות טכנולוגיות מצליחות שמאפשר להן ליצור עושר כה רב, בזמן כל כך קצר ? 

בהתבוננות במאזני החברות הללו נגלה נכסים והתחייבויות. אבל עיון מעמיק יותר בעמודת הנכסים יפתיע מאד כל אדם שאינו בקיא בעולם הכספים. בעמודה זו אמנם נמצא נכסים רבים, אבל עד כמה שזה ישמע מוזר, את הנכסים העיקריים של החברה לא תמיד נמצא שם שכן הם פשוט לא רשומים שם מלכתחילה !

הנכסים החשובים ביותר של חברות אלו הם ללא ספק – איכות הניהול, חזון וראיית שוק, רמת ההון האנושי ועוד – וכל אלו אינם מופיעים כלל בדוחות, כי הנכסים החשובים ביותר של החברות המצליחות הללו הם למעשה נכסים בלתי מוחשיים שלא נמצאים כלל במאזן. 

יתרה מזאת, מרבית הנכסים שנמצא במאזנים של החברות אינם הגורם וההסבר להצלחתן אלא הפירות והתוצאה של ההצלחה שתורגמו לקניין – בנינים, מכוניות ומזומנים ועוד, בעוד הנכסים שיצרו את העושר של החברות הללו נמצאים בעיקר בראשם של עובדי החברות – במידע ובתרבות הארגונית ובהיבטים נוספים שמניתי קודם – שהם נכסים בלתי מוחשיים וסמויים מן העין. 

ואיך זה קשור אלינו אתם שואלים ? 

הקשר פשוט ומיידי שכן מהות הנכסים האמיתיים זהה גם אצלנו  ! 
כאשר נערוך את המאזן האישי שלנו – ואין זה משנה כלל אם אני צעיר בתחילת הדרך, מנהל שכיר בכיר או בעל עסקים מבוסס – אנו נגלה כי מרבית נכסינו האמיתיים, אלו הלוקחים אותנו קדימה, הם נכסים בלתי מוחשיים וסמויים מהעין, בדיוק כמו אצל חברות הטכנולוגיה המצליחות.

בעוד את נכסינו המוחשיים אנו מנהלים בתשומת לב רבה, את נכסינו הבלתי מוחשיים והסמויים מן העין, הנכסים החשובים באמת, לא רק שאיננו מנהלים אלא לעיתים קרובות אנו אפילו לא זוכרים – זאת משום שהם אינם קלים לזיהוי ומדידה, ומשום שהם אינם בתודעה ובעמודת הנכסים הקלאסיתשלימדו אותנו בבית הספר למנהל עסקים. 

כך נוצר אחד האבסורדים הגדולים ביותר שמוביל אנשים לחיי בינוניות וכישלון – מיקוד במקום הלא נכון ! 

אל תשכחו לעולם שכל הכסף והנכסים המוחשיים האחרים שבעולם, כולם נוצרים מתוך הנכסים הבלתי מוחשיים והסמויים מן העין, מתוך העולם הפנימי, עולם הרצונות, החלומות והיכולות, המוטיבציה והנחישות שאותם לא תמצאו בשום מאזן חשבונאי.  .

התמקדו בפיתוח הנכס האמיתי שלכם – עולמכם המנטאלי – וחירותכם האישית והכלכלית כבר תגיע, כמו תוצאה בלתי נמנעת של המיקוד בדרך הנכונה.  

אינכם צריכים להאמין לי שזו הדרך הנכונה, פשוט הביטו במייסדי גוגל ומיקרוסופט.אם זה עבד עבורם והובילם אל החירות במהירות ובעוצמה רבה, למה שלא נלך בעקבותיהם ?!









הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.